Dźwięk turbiny cieszy praktycznie każdego, sprawia, że na twarzy pojawia się uśmiech czy to przechodnia widzącego sportowe przyśpieszające auto, czy samego kierowcę, który czeka tylko na moment, aż turbina zacznie podawać. Aby uśmiech pojawiał się w każdej sytuacji, niezależnie, gdzie jesteśmy, powstały breloki turbiny, które możemy nosić przy kluczach od samochodu, domu lub szkolnej szafki.

Zapalniczki w niestandardowej wersji

Z myślą o osobach palących powstały breloki turbiny wyposażone w zwój, który aktywuje się po wciśnięciu dwóch przycisków i umożliwia odpalenia papierosa w efektowny sposób. Konstrukcja została również wyposażona w wirnik obrotowy i dźwięk, które aktywują się przy użyciu trzeciego przycisku. Dlatego jeżeli chcesz odpalić papierosa w świetnym stylu, zobaczyć na twarzy Twoich znajomych uśmiech i dać frajdę z takiej prostej czynności, jest to zdecydowanie gadżet dla Ciebie, który przyozdobi Twoje klucze i nada im nowego lepszego wyglądu.

Dopasowany wygląd

Breloki turbiny posiadają cztery warianty kolorystyczne do wyboru. Najbardziej zbliżone do oryginalnego wyglądu są: Chrom oraz Srebrny Mat. Dużym uznaniem cieszy się też Czarny Chrom, oraz zyskujący na popularność kolor Neochrom. Znajdź idealne połączenie ze smyczą do kluczy i ciesz się wyróżniającym zestawem gadżetów przy kluczach, które posłużą nawet jako elementy charakterystyczne w poszukiwaniu ich kiedy się zgubią.

Turbiny z latarką

Ta wersja w odróżnieniu od wersji z zapalniczką jest trochę mniejsza, a zamiast zwoju brelok turbina posiada wbudowaną diodę LED, którą oświetlić można drogę w nocy. Sprawdzi się idealnie jako prezent dla młodych pasjonatów motoryzacji, jak również dla tych, którzy nie wyobrażają sobie życie bez samochodu, jazdy i tuningu czy wspólnych zlotów ze znajomymi.

Zalety breloków turbiny z dźwiękiem:

  •  poprawia humor
  •  idealny dodatek do kluczy
  •  dobra zabawka na nudne, deszczowe dni

Wersje stylistyczne

Turbiny breloki spotkamy również w najprostszych wersjach, które wyróżnia design i oryginalna kolorystyka. Podwójna turbina i turbina zwykła posiadają ruchome wirniki, które obracają się poprzez dmuchnięcie w wlot powietrza. W tej wersji breloków jest zdecydowanie więcej kolorów do wyboru.

Dowiedz się więcej o historii powstania turbosprężarki

Na początku motoryzacji do napędzania samochodów wykorzystywano sprężarki, ale mechaniczne, umieszczano je przed silnikiem. Były one napędzane bezpośrednio od wału korbowego. Szybki rozwój sprężarek przyczynił się do powstawania kompresorów śrubowych, tłokowych itp. Konstruktorzy mimo to wiedzieli, że do wytworzenia wyższego ciśnienia w układzie dolotowym można wykorzystać marnującą się energię gazów spalinowych.

Przełom nastąpił w 1905 roku kiedy to szwajcarski inżynier Alfred Büchi (uważany za ojca turbodoładowania), opracował pierwszy prototyp. Szybko go opatentował i po 20 latach przeprowadził dopiero pierwszą próbę w silniku samochodowym. Próba się udała, a Alfred uzyskał wynik na poziomie wzrostu mocy o 40%.

Pierwsze auto, w którym zastosowano turbodoładowanie to Chevrolet Corvair Monza i w Oldsmobile Jetfire w latach 1962–1963. Silnik Oldsmobile'a używał nazwy Turbo Rocket V-8, która bardzo dobrze brzmiał w reklamach. Amerykanie źle radzili sobie z turbodoładowaniem i pewnie z tego powodu do dziś jest tam ono skutecznie wypierane przez mechaniczne kompresory. W produkcyjnych autach dochodziło do spalania stukowego i częstych awarii silnika. Rozwiązaniem tego problemu był wtrysk mieszanki wody z alkoholem metylowym, który zapobiegał samozapłonowi. Dlatego tak właśnie nazywa się ten silnik.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl